• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Möjlighet till samlingslån

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 355
Mottagna reaktioner
13 441
Poäng
8 917
Känns som att Wästgöta knappt beviljar någon alls.

Min bestämda uppfattning också. Åtminstone senaste 6 månaderna. Tidigare verkar dom varit bra mer generösa men sedan Covid-19 slog till verkar det vara nej på i princip alla ansökningar.
 

Dukemo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
5 Mars 2020
Meddelanden
1 263
Mottagna reaktioner
864
Poäng
717
Min bestämda uppfattning också. Åtminstone senaste 6 månaderna. Tidigare verkar dom varit bra mer generösa men sedan Covid-19 slog till verkar det vara nej på i princip alla ansökningar.

Det verkar som det, vet inte om jag drömde det men var det inte någon med väldigt bra förutsättningar som fick avslag häromdan med 8-9 i betyg eller liknande?
 

SpelskulderDelux

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
23 November 2020
Meddelanden
85
Mottagna reaktioner
36
Poäng
137
Gjorde en chansning genom att söka på Advisa. Det blev avslag (inte förvånad) dock är jag förvånad över kopian jag fick ifrån UC.
Där syntes inte min anmärkning och min risk var 13.28%.
 

SpelskulderDelux

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
23 November 2020
Meddelanden
85
Mottagna reaktioner
36
Poäng
137
Min sambo och jag har pratat.
Hon ska testa och fråga sin bank (Nordea) om ett lån (medlemslån genom sitt fackförbund - 3.95% ränta)
Vi funderar på ska vi nämna att vi ska samla mina skulder och berätta min situation eller ska hon dra en vit lögn och att vi ska typ renovera vårt boende eller dylikt?

Sjukt tacksam för svar!!
 

Larryboy

V.I.P
Poäng: 317
Blev medlem
27 December 2018
Meddelanden
571
Mottagna reaktioner
109
Poäng
317
Min sambo och jag har pratat.
Hon ska testa och fråga sin bank (Nordea) om ett lån (medlemslån genom sitt fackförbund - 3.95% ränta)
Vi funderar på ska vi nämna att vi ska samla mina skulder och berätta min situation eller ska hon dra en vit lögn och att vi ska typ renovera vårt boende eller dylikt?

Sjukt tacksam för svar!!
Nej ingen ide o nämna ba dra till med renovering eller köp av fordon typ.
 

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 295
Mottagna reaktioner
689
Poäng
637
Min sambo och jag har pratat.
Hon ska testa och fråga sin bank (Nordea) om ett lån (medlemslån genom sitt fackförbund - 3.95% ränta)
Vi funderar på ska vi nämna att vi ska samla mina skulder och berätta min situation eller ska hon dra en vit lögn och att vi ska typ renovera vårt boende eller dylikt?

Sjukt tacksam för svar!!

Självklart ska ni inte säga att pengarna ska gå till dina skulder. Renovering är bäst.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp